הפרעות נפשיות.

 רק לאחרונה, התחלתי די "לקבל" את זה שיש לי הפרעות נפשיות של ממש. כלומר, אני לוקח כבר שנים כמויות של כדורים, אבל עדיין תמיד אני מכניס לעצמי לראש שזה "סתם". שאין לזה משמעות, שהפסיכיאטר סתם רושם לי אותם. שאין לי שום בעיה ושהכל בסדר ושזה יעבור. אז זהו, שכנראה אני משכנע את עצמי כדי לעשות WISHFUL THINKING ושזה ייעלם מעצמו. אז זהו, שעד עכשיו זה פשוט לא נעלם. ההיפך הוא הנכון.

אחת הבעיות מהן אני סובל זה OCD חזק מאוד. הוא משפיע עליי כמעט בכל רגע. אפילו עכשיו, כשאני כותב. זו הפרעה ממש קשה, כי היא משפיעה על כל אספקט ואספקט בחיים.

אחד הדברים שמאוד מפריעים לי, הוא מימד הבושה. זה שאני מתבייש ממש להגיד ממה אני סובל, כי אני חושב שאנשים יצחקו עליי או שיחשבו שאני מוזר.

יש לי בעיה מאוד רצינית, למשל, עם מחשבות על אנשים מסוימים, שאני לא רוצה לנקוב פה כי אנשים ממש יצחקו. אבל נניח, שאני חושב על נורבגים. כל הזמן, כל הזמן, אני צריך לחשוב מחשבות חיוביות על נורבגים. לא משנה מה. צריך לחשוב עליהם מחשבות חיוביות. אם חשבתי משהו רע על נורבגים ובאותו רגע קיבלתי הצעת עבודה? צריך לדחות אותה. כי אם אני אתקבל אליה אז יהיה לי מזל רע והכל יילך גרוע.

אני חושב נניח, מה יקרה אם אני אספר את זה למישהו? הוא יחשוב שאני נפלתי על הראש. וזה באמת נשמע מוזר, אבל אלו המחשבות שיש לי ב-90% מהזמן שאני ער. 

יש לי עוד הרבה בעיות בכיוון הזה של ה-OCD. זו רק אחת מהן. אבל אם זה לא מספיק, הפסיכיאטר גם רשם שייתכן שיש לי סכיזופרניה. אני לא מבין כל כך ברזולוציה של ההפרעה עצמה. וזה די מוזר, כי אני קורא המון בויקיפדיה כמעט על כל נושא, חוץ מעל נושא אחד שהוא זה שמעיק עליי המון בחיים, וזה הפרעות נפשיות. אני חושב שאפשר לספור על 2 כפות ידיים את מספר הפעמים שנכנסתי לויקיפדיה כדי לקרוא על זה.

כל זה ממש מבלבל לי את הראש. אני חושב שכמעט כל הבעיות החיצוניות שהיו לי בשנים האחרונות נבעו מההפרעות הנפשיות הנ"ל. 

זה עושה לי המון בלאגן בראש ואני לפעמים לא מצליח לחשוב על משהו יותר מחצי דקה, רק בגלל המחשבות האלה.

אבל אני חושב שאם יש משהו טוב בזה שהבנתי שאני סובל מההפרעות הנ"ל, זה שאני מנסה לטפל בהן בשבועות האחרונים, ואני גם מנסה למצוא איזשהו טיפול שיתרום לי לשיפור אורח החיים.

עוד דבר שאני מנסה לחשוב עליו זה המקור של הבעיות הללו. הפסיכיאטר טוען ש"הכל כימי", אבל אני חושב שלא הכל זה כימי. יש דברים מסוימים שגרמו או חיזקו את ההפרעות, וזה למשל ההדחקה החזקה שלי. אני מדחיק כמעט הכל ובסוף הרבה צף בחזרה ויוצר בעיות.

אני עדיין צריך להזכיר לעצמי שאני צריך להתחיל לטפל בזה.

תגובות

  1. תחליף פסיכיאטר, הגיע הזמן. "הכל כימי" את זה אומר מטפל בנפש, שאומנותו איננה רק תרופות או טיפולים בנזעי חשמל. לי יש מחשבות שווא דומות ביחס למתן נדבות. אם אתן נדבות, הרצון שלי יתממש, בחיי. מהצד השני, אם אספר על משהו עתידי, הוא לא יתקיים. בדוק. אני קורא לזה אמונות טפלות. הדרך היחידה לבער אותן היא לסתור אותן.
    מה עם פסיכולוג - מצאת אחד ראוי? אל תבזבז זמן. אתה רוצה לחיות עכשיו ולא בעוד מאה שנים.
    תגיד התרופות משפיעות גם על המערכת המינית-הפיזיולוגית שלך?

    השבמחק
    תשובות
    1. לגבי השאלה האחרונה אני חושב שכן - זה מוריד את היצר המיני בצורה מסוימת.

      אני חושב להחליף פסיכיאטר אבל יש את הפחד של לעזוב משהו מוכר למען משהו שאני לא מכיר. אני חושב שכרגע אשלב את הטיפול הפסיכיאטרי עם הפסיכיאטר הנוכחי ביחד עם טיפול פסיכולוגי או טיפול אחר כלשהו בנושא של ה-OCD.

      הבנתי שהטיפול צריך להיות לא רק תרופתי, אלא עם עוד דברים שקשורים בנפש. כאמור, לא הכל כימי לדעתי.

      מחק
    2. קח את הפחד אתך, היה חשדן ביחס לפסיכיאטר החדש, אבל תדע שתמיד תמיד, החלפת מטפל קבוע מתניעה תהליך, כי הוא אדם אחר ועולמו הטיפולי אחר. אל תברח.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

האם ואיך משפיעה עליכם הברברת ברשתות החברתיות ובתשדירי הטלוויזיה?

כל כך הרבה זמן.

מצב בעייתי.