המון לבטים.

 אני כבר בן 34, ואני עדיין לא יודע מה אני רוצה לעשות כשאני אהיה גדול.

בחודשים האחרונים יש לי המון מחשבות על מה לעשות. בין אם זה ללמוד, ללכת לגור לבד, למצוא מקום עבודה אחר וכו'. אני כבר לא יודע. לא יודע מה להחליט. 

הלוואי והייתי יכול לדעת באמת מה נכון לעשות. מצד אחד יש כאלה שיגידו: "תתחיל ללמוד ואז תראה" - נכון. אבל אני כבר בן 34, ולדחות דברים בעוד שנה זה פחות רצוי. לכן אני צריך לדעת אם כדאי לי ללכת ללמוד, או שפשוט ללכת לגור לבד ולמצוא מקום תעסוקה חדש.

תגובות

  1. הבט, אתה מזכיר לי סיפור על אדם זקן שהחליט לכתוב על תולדות חייו. פתח חברת חדשה ורשם כותרת "תולדות חיי". ישב כל הלילה וחשב מה לכתוב. זכרונות חייו עברו לפניו מילדותו שנה אחר שנה. בבוקר מצאו אותו מת על כסאו ומחברת פתוחה ריקה ועל הדף רשומה הכותרת "תולדות חיי". מרוב לבטים (אצליח, לא אצליח) אתה עשוי למצוא עצמך בגיל 70 עם תחושת החמצה: "לא עשיתי שום דבר משמעותי בחיי". זכור, השעון מתקתק והדחיינות בעוכרך. כתבתי בזמנו פוסט על תופעות המאפיינות את הדור שלך, אולי יעניין אותך לקרוא:
    https://dailysay111.blogspot.com/2021/06/foir-fomo-fobo.html
    וממליץ לך לקרוא גם את זה:
    https://kankan111.blogspot.com/2016/03/blog-post_19.html

    אגב , אם אתה לא מצליח לעשות את זה בלבד, COACHING מקצועי עשוי מאוד לעזור לך:
    https://www.betipulnet.co.il/lexicon/Coacher/
    ואפילו אתה עצמך יכול להפוך מאמן כזה כמקצוע. זהו מקצוע משתלם ומבוקש שלומדים אותו גם באוניברסיטה בתוכנית חד שנתית, למשל:
    https://education.tau.ac.il/morim/Personal_training_in_a_psychological_approach

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מסכים איתך במידה מסוימת, הרבה פעמים ש"התלבטתי" ובסוף לא עשיתי כלום, לא עזר לי במיוחד. אבל היה לי גם קשה נורא לקבל החלטות. היו לי המון טראומות ודברים שהקשו עליי להתקדם.

      מחק
    2. על כן מאמן מקצועי יכול מאוד לעזור לך להתגבר על ההתלבטויות לבצע החלטות ובהמשך ליווי שלו בעת הצורך. וזה לא במקום פסיכיאטר עם אוריינטציה קוגנטיבית במקביל לטיפול התרופתי או טיפול מגנטי חדשני.
      COACHER כצעד ראשון עשוי לך גם להחליט בבחירת התחליף לפסיכיאטר שלך, שגם על זה אתה מדבר כאן לא מעט זמן ודוחה את זה ...
      אם לא תיתן לשום גורם לעזור לך, לא תוכל לעזור לעצמך ותשאר קפוא לעד ב"לולאה" שאתה יצרת.
      אתה שם לב שאתה חוזר שוב ושוב על אותם הדברים בפוסטים שלך? קוראים לזה קיבוע בלולאה. אם לא תיתן למישהו מקצועי להוציא אותך ממנה, תשאר תקוע בה לעד. אגב יש מאמנים בנוסף להשכלה בפסיכולוגיה. יאללה, מספיק עם הדחיינות ותפעל בכיוון בחירת העזרה מיד. מה מעשית מונע ממך את זה כעת ומיד? אלא אם כן אתה מאוהב בתרוצים להמשך המצב שבו אתה מצוי...
      אגב, שמתי לב שגם התעלמת מהאפשרות להרשם לתוכנית תעודה אקדמית חד שנתית ל- COACHING, שהעיסוק בזה יכול להיות לך מקור הכנסה לא רע, אם כמקצוע ראשי או כמקצוע משלים לעבודה אחרת.
      האם אתה יודע שכ- 15% מהפסיכולוגים והפסיכיאטרים סובלים בעצמם מהפרעות נפשיות ומאוזנים בעזרת תרופות. טוענים שיש להם יתרון על האחרים מתוך חווית ההפרעות הנפשיות העצמית שלהם. על כן לימוד ועיסוק ב- COACHING עשוי לעזור גם לעצמך וגם לאחרים. מבטיח לך שיותר מכך לא אמשיך לחפור לך בעתיד.

      מחק
    3. אני אשקול את זה בחיוב. אני חושב שקואצ'ר זה דבר שיכול לעזור לי ממש. לגבי להיות קואצ'ר בעצמי אני לא חושב שאני מתאים :).

      מחק
  2. איך ״תתחיל ללמוד ואז תראה״ מעכב אותך יותר מלבזבז זמן על לנסות להחליט? יש לך 40 שנה עד לפנסיה. אתה יכול להחליף מקצוע עוד 10 פעמים… זרום קצת. נסה דברים. מה שתוקע אותך זה המחשבות. אף אחד לא יודע מראש מה הדבר הנכון לעשות. יש לי לפחות 3 דוגמאות על אנשים שהלכו ולמדו רפואה, עסקו בזה תקופה קצרה, הבינו שלא מתאים להם והמשיכו למשהו אחר ולא קרה שום דבר.. ועוד אינספור דוגמאות על אנשיפ שעשו תואר במקצועות אחרים והבינו בסוף שלא מתאימים להם. זה דבר שקורה ןאי אפשר לדעת מראש.
    פשוט תתחיל ממשהו. אם אתה כל כך מתייסר על התחום, אתה יכול לשלב….

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון, אפשר ללמוד משהו ואחר כך להתחרט. אבל יחד עם זאת אני בן 34 ואם אני דוחה לימודים בשנה זה אומר שאני מתחיל ללמוד בגיל 36. אין לי בעיה עם זה, אבל עדיין אני מעדיף להתכוונן על משהו מסוים שייתן לי יציבות בחיים.

      מחק
  3. נראה לי שקיבלת תשובות ברורות, שמטבען לא מזהות את הבעיה הנפשית אתה אתה מתמודד. הדחיינות היא סימפטום למשהו עמוק מאוד.
    כמו שכתבתי לך כבר יותר מפעם - הגיע הזמן להחליף פסיכיאטר ומהר, חשוב מאוש שתמצא טיפול ורבלי, או הציעו לך כאן - אימון מקצועי. חשוב כשאתה בוחר מאמן/ת שיהיו בעלי רקע טיפולי-פסיכולוגי ולא כל מני חרטטים שלמדו אימון וקיבלו תעודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. התחלתי כבר בחיפוש אחר מטפל באמצעות דיבור, אני מאמין שאתחיל כבר בזמן הקרוב. הפסיכיאטר כבר ממש לא עוזר. כל פעם רק מחליף כדורים והכל נשאר אותו דבר. החלטתי לתת לזה צ'אנס אחרון בהחלט ואם הכדורים החדשים לא יעזרו אז אני אחליף את הפסיכיאטר.

      מחק
    2. תחליף את הפסיכיאטר, ומייד. די, אתה מפרנס אותו יותר מדיי זמן.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

האם ואיך משפיעה עליכם הברברת ברשתות החברתיות ובתשדירי הטלוויזיה?

כל כך הרבה זמן.

מצב בעייתי.