פחדים.

 תמיד פחדתי שאני אדם רע. לא יודע איך להסביר את זה. כשהייתי נער, עשיתי הרבה דברים שיכולים להתפרש כמעשים רעים. פגעתי באנשים שלא הגיע להם. וזה דבר שאני ממש לא סולח לעצמי עליו. במקרה של חלק מאותם אנשים שפגעתי בהם, ביקשתי סליחה והם אמרו לי שהם סולחים, ועדיין אני ממשיך לסבול מזה. 

אני לפעמים חושב, מה זה בעצם "אדם רע"? לפני בערך שנה נתקלתי בסיפור על מוזיקאי מסוים שאנס לפני עשרות שנים (!), ומאז לא עשה דבר, ועדיין מכנים אותו "אנס" ולא מצטערים על מותו. אולי, ואני רק משער, אולי אדם שעשה טעות לפני עשרות שנים ומאז הוא השתנה, הוא כבר לא "אדם רע"? ובכלל, מה קורה אם יש מישהו שעשה דברים, אבל לא נתפס עליהם? הוא אדם טוב? ובכלל, מי מחליט מה זו עבירה שגורמת לאדם להיות רע או פחות טוב? האם מישהו שהעלים מס הוא אדם רע? לא יודע. זה כל כך מבלבל אותי.

אני תוהה על כל זה כי לפני מספר שנים הייתי מעורב באירוע כלשהו, שעלול להתפרש ממנו שביצעתי עבירה. זה היה מאוד גבולי. ולכן אני תוהה - האם אני אדם רע? באמת, אני רוצה לדעת ולהסתכל על עצמי בראי ולומר לעצמי את זה. אני כל כך מפחד מלהיות אדם רע. זה אחד הדברים שהכי מפחידים אותי.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

האם ואיך משפיעה עליכם הברברת ברשתות החברתיות ובתשדירי הטלוויזיה?

כל כך הרבה זמן.

התלבטויות.